وبلاگ

لودر چیست

لودر چیست

لودر چیست؟

لودر چیست , عبارتست از تراکتوری که در قسمت جلوی آن جامی که به طور هیدرولیکی قابل کنترل است نصب شده است. لودر را در دو نوع می سازند چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری.

ولی امروزه عموماً لودر ها از نوع چرخ لاستیکی می باشد که دارای سرعت مانور پذیری بیشتری می باشند. از نظر سوخت نیز لودرها در دو دسته گازوئیلی و بنزینی طبقه بندی می شوند.

مکانیزم حرکت جام لودر هیدرولیکی بوده و شامل تلمبه موتوردار مخزن روغن و سیستم کنترل می باشد. ظرفیت لودر ها بین ۷۶/۰ متر مکعب الی ۴ متر مکعب بسته به کوچکی و بزرگی جام و قدرت آن تغییر می کند.

بسیاری از این ماشین ها به خصوص نوع زنجیردار آن خیلی شبیه به تراکتور می باشد عوامل مؤثر در سرعت و قدرت قابل استفاده در مورد لودر و تراکتور مشترک هستند.

این عوامل نظیر اصطکاک غلطشی و مقاومت شیب و … است. بنابر این در این فصل فرض می کنیم که لودر در زمین سخت و مسطح فعالیت می کند و در این حالت می توان از عوامل مذکور چشم پوشی کرد.

لودر چیست

انواع لودر کدام است

لودر چیست

شرکت پرشین تولز آماده ارائه قطعات بیل مکانیکی دوودوسان با کیفیت اصلی و ضمانت اصالت کالا به شما مشتریان گرامی میباشد.

لودر چرخ لاستیکی

معمول ترین نوع لودر است که در اندازه های خیلی متفاوت ساخته میشود. این نوع از لودر که اغلب با توان های کمتری نسبت به انواع چرخ زنجیری ساخته میشود . سریع تر بوده و قدرت مانور بسیار بیشتری دارند.

لودر های چرخ لاستیکی ،گاهی در هنگام کار بر روی زمین های با خاک خیلی نرم یا گلی و یا سطوح پر شیب دچار مشکلاتی میشوند.

علت این امر وجود اصطکاک کمتر سطح چرخ های لاستیکی با زمین است. میتوان این میزان اصطکاک را با تنظیم باد چرخ ها تا حدودی کنترل کرد.

همچنین لودرهای چرخ لاستیکی در هنگام کار بر روی زمین های دارای سنگهای تیز ممکن است دچار مشکل شوند .

برای این مشکل نیز راه چاره ای اندیشیده شده است. زنجیرهای مخصوصی برای این  لودر ها در نظر گرفته شده است که فعالیت آنها را حتی در معادن نیز فرآهم می آورد.

البته لاستیک های ضخیم و عاج داری نیز برای انواع استفاده ها آماده شده است.

لودرهای چرخ لاستیکی بر دو نوع کلی کمر شکن و معمولی هستند. نوع کمر شدن این لودر ها مفصلی در وسط شاسی خود دارد که قدرت مانور بالایی به آن میدهد. این مفصل با جک های هیدرولیک عمل میکند .

 لودر چرخ زنجیری

لودر چرخ زنجیری به دلیل اصطکاک بیشتر با زمین و همچنین پایداری برای حرکت بر روی سنگهای تیز مزایایی نسبت به لودر چرخ لاستیکی دارد اما در کل عملکرد آنها یکسان است.

 بکهو لودر

این ماشین آلات درواقع لودرهای کوچکی هستند که درپشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده می‌شوند کلیه مشخصات عمومی آنها مانند لودرها و بیل‌های مکانیکی است به دلیل دوکاره بودن بکهولودر دربسیاری از پروژه‌ها ی کوچک ازاین وسیله استفاده می‌شود بخصوص اگر پروژه مربوط به کندن خندق باشد.

کاربرد لودر بجای لیفتراک

لودر چیست

گاهی بر روی لودر ها بجای جام ابزارهای دیگری نصب میکنند که قابلیت های جدید به آنها اضافه میکند ، مانند گرفتن و بلند کردن اجسام یا حتی عملکردی شبیه به لیفتراک

کاربرد لودر بجای لوله بر

چنگک های گیرنده ای در لودر ها وجود دارد که بجای جام بسته میشوند و امکان استفاده از لودر برای حمل و باز زدن لوله ها و تنه های درخت را میسر میکنند.

ظرفیت جام لودر 

ظرفیت جام لودر به طریق غیر از جام جرثقیل و دراگلاین تعیین می شود. ظرفیت اسمی جام در مورد لودر عملاً مساوی با حجم مواد حفاری گود شده  در جام لودر با در نظر گرفتن استانداردهای مؤسسه Society of Automotive Enginears است.

این حجم بر حسب یارد مکعب (متر مکعب)‌ است. Lcy بیان می شود و برای تبدیل آن به حجم مواد در محل دو نوع تصحیح باید در ظرفیت جام به عمل آورد.

عامل اول توسط ضریب راندمان جام که برای تبدیل ظرفیت اسمی جام به متوسط مواد سست موجود در هر محموله جام بیان می شود.

ضریب دوم برای تبدیل حجم مواد سست به حجم مواد در محل حفاری (BCY) بکار می رود.

ولی جام هایی که بیش از سایر جام ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای حجم بین ۲ تا ۵ یارد مکعب می باشد. دو نوع جام وجود دارد.

یک نوع جام یکپارچه و دیگری چند پارچه. جام چند پارچه انعطاف پذیری بیشتری نسبت به جام یکپارچه دارد چون می توان آن را مانند کلامشل مورد استفاده قرار داد.

علاوه بیل بار کن الحاقات زیادی به انتهای ماشین لودر می توان متصل نمود نظیر بالابر (فورک لیفت) ، بیل معکوس ، تیغه های برف روب و … .

بعضی انواع لودر بصورت پاشن دوگانه لودر و بیل معکوس ساخته شده اند.

بار مجاز در حین عملیات لودر

تحت استاندارد SAE بار مجاز لودر با چرخ لاستیکی در حین عملیات نباید هیچگاه از ۵۰% بار استاتیک واژگونی در حالیکه لودر در حال گردش کامل است تجاوز کند.

این مقدار برای لودر با چرخ زنجیری ۳۵% بار استاتیک واژگونی می باشد. البته بار واژگونی را می توان با استفاده از سربار یا افزودن ملحقات بر انتهای ماشین بالا برد و لذا مشاهده می شود که وزن ماشین هم علاوه بر قدرت بالا بردن بار در تعیین حجم جام مؤثر است.

انتخاب لودر

برای انتخاب لودر جهت یک کار بخصوص باید عوامل مختلفی را در نظر داشت بعضی از این عوامل عبارتند از: میزان متوسط و ماکزیمم مقدار مواد حفاری با بارگیری مورد نظر، نوع مواد بارگیری ، وسعت میدان مورد لزوم جهت بار کردن یا بار اندازی ، ظرفیت و ارتفاع باربند کامیون و ….

سخن پایانی

امیدواریم که شما عزیزان از این مقاله راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر از راه های زیر با ما در ارتباط باشید.
شماره تماس:

۰۹۱۲۸۰۹۰۷۷۵– ۰۹۱۲۶۸۰۷۶۹۹

واتساپ:

۰۹۱۲۶۸۰۷۶۹۹

اینستاگرام:

pershian_tools

آدرس:

تهران سه راه آذری پاساژ کاترپیلار طبقه همکف پلاک ۷۶


لوازم یدکی هیوندای٬ لوازم یدکی بیل مکانیکی٬ لوازم خودرو٬ صنعت خودرو سازی٬ بیلمکانیکی٬ دوو٬ دوسان٬ زوملاین٬ دینام٬ تسمه٬ لودر٬ سر سیلندر٬ فروشگاه پرشین تولز در تهران٬ پرشین تولز٬ لوازم یدکی بیل مکانیکی هیوندای در تهران لوازم یدکی هیوندای٬ لوازم یدکی بیل مکانیکی٬ لوازم خودرو٬ صنعت خودرو سازی٬ بیلمکانیکی٬ دوو٬ دوسان٬ زوملاین٬ دینام٬ تسمه٬ لودر٬ سر سیلندر٬ فروشگاه پرشین تولز در تهران٬ پرشین تولز٬ لوازم یدکی بیل مکانیکی هیوندای در تهران, لوازم یدکی بیل بکهو لوازم یدکی بیل بکهو, روتور انگشتی, دنده گردون ۳۳۰, دنده گردون ۳۲۰, دنده گردان‌, پمپ مادر, ماشین آلات راهسازی, لوازم راهسازی, لوازم یدکی بیل و لودر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *